niedziela, 7 października 2007

POpołudniowe POlaków POlitykowanie




POdczas dzisiejszej rozmowy na GG, pewien talib PiS i fundamentalista PO, wytoczyli najcięższe działa swojej argumentacji. A było to tak...



17:10:56 PO
w ostatnim tygodniu zdałem sobie sprawę, że układ faktycznie istnieje....
17:11:37 PO
ale zanim wyjaśnię Ci istotę układu, to muszę zadać 2 pytania
17:13:52 PO
wyobraźmy sobie na chwilę, że jesteś pracownikiem kancelarii prawnej, a ja pracownikiem banku...
17:15:53 PiS
tak
17:16:03 PiS
..................
17:15:20 PO
i że możesz w pewnych widełkach zmieniać cenę porady prawnej zależnie od klienta, a ja mam kompetencje w pewnych ramach zmieniać warunki oprocentowania kredytów
17:16:54 PO
gdybyś wiedział, że swobodnie mogę obniżyć Twoją ratę kredytu o 100 zł to jakbyś się czuł, gdybym zaproponował Ci najdroższy kredyt?
17:18:14 PiS
chujowo
17:17:42 PO
i jak sądzisz - jakbym się czuł, gdybyś analogicznie zaproponował mi najwyższą możliwą opłatę za poradę?
17:17:58 PO
no właśnie
17:19:01 PiS
tak samo
17:18:22 PO
dałbym Ci najniższe zgodne z prawem i moimi uprawnieniami oprocentowanie
17:18:37 PO
a Ty zjechałbyś maksymalnie z ceną porady
17:19:09 PO
mimo tego, że obu nam zależy na zysku firm w których pracujemy
17:19:48 PO
a teraz wyobraźmy sobie na chwilę, że nadal jesteśmy: Ty prawnikiem, ja bankowcem
17:21:37 PiS
tak
17:21:46 PO
gdyby którykolwiek z nas zarzucał drugiemu, że wszystko w życiu osiągnął dzięki wstawiennictwu, lizaniu tyłka, szczęściu i do niczego nie doszedł dzięki wytrwałości i umiejętnościom
17:23:18 PO
czy wiedząc, że "obrabiam Ci dupę", że podważam Twoje umiejętności i zasady moralne, miałbyś skrupuły przy daniu mi maksymalnej kwoty porady?
17:23:30 PO
i czy ja miałbym takie skrupuły?
17:24:46 PiS
dobre pytania
17:24:34 PO
mając ze sobą dobre relacje, w jakimś sensie tworzymy układ w naszej mikroskali
17:25:36 PiS
gdybym każdemu klientowi stawiał najniższą stawkę za poradę, po 3 miesiącach trzeba byłoby zamknąć kancelarię
17:25:26 PO
ludzie którzy się przyjaźnią, są skłonni porzucić partykularne interesy w imię przyjaźni
17:26:26 PiS
może
17:27:00 PO
a dając sobie atrakcyjne warunki, potem odbiją sobie to na innych Klientach - business is business
17:28:20 PiS
ale my pracujemy w prywatnych firmach
a nie robimy lody w państwowych spółkach
17:34:50 PO
czy coś by zmieniło, gdybym pracując w państwowym PKO BP miał możliwość wybrania dla Ciebie dowolnego oprocentowania pomiędzy 4,9 i 6,3% i wybrałbym - zgodnie z prawem 4,9%?
17:36:28 PiS
wiem do czego zmierzasz
17:36:12 PO
zmierzam do tego, że z racji zawodu wiele czytam o ludziach sukcesu - w Polsce i na świecie
17:37:22 PiS
ale nie da się to powrównać to milinowych,wręcz miliardowych przekrętów tych "szanowanych" naszych bizesmanów
17:36:29 PO
o wybitnych naukowcach, politykach i biznesmenach
17:37:51 PiS
i ja się z tym nie zgodzę
17:37:37 PO
i masz rację - działania pozaprawne są absolutnie naganne
17:38:10 PO
w każdym razie - kiedy czytam biografię wybitnych ludzi np. wodzów wielkich armii, to okazuje się, że mają jedną wspólną cechę
17:38:22 PO
i nie jest to 'kradzież pierwszego miliona'
17:39:44 PiS
nie
17:40:22 PiS
ja nie kradnę, gdyż stawiam jasno sprawę taka stawka albo niech ani/Pan wybierze inną ofertę i tak robimy
17:40:49 PiS
za usługę dobrze wykonaną cenimy się
17:41:48 PiS
a jak ktos woli zapłacić komuś innemu, kto może wziąść mniej, ale zrobić gorzej od nas, to wybór tej osoby
17:41:10 PO
macie renomę i możecie sobie na to pozwolić - z drugiej strony jeżeli masz widełki za poradę od 800 do 1000 zł i wiesz, że Klient może pójść do konkurencji, gdzie cena jest ustalona na sztywne 900 zł - to jaką stawkę proponujesz?
17:42:16 PO
przy założeniu że cała kwota jest Twoim zyskiem?
17:43:45 PiS
zależy od złożoności problemu. Uwierz mi nie oglądamy się na konkurencję. Mamy klientów, którzy właśnie przez tych specjalistów od porady za 100zł mają komornika nad karkiem
(…)

19:43:47 PO

pogadamy o układzie?
19:45:16 PiS
wal
19:44:51 PO
no to odnośnie układu "prawnik-bankowiec"...
19:50:25 PO
zamieńmy na chwilkę bankowca na polityka a prawnika na oligarchę
19:52:14 PiS
ok
19:51:48 PO
polityk i oligarcha przyjaźnią się, grają w piłę, może nawet kibicują temu samemu włoskiemu klubowi
19:52:26 PO
może pochodzą z tego samego miasta, zdarza się im razem pić wódkę albo wiśniówkę z wodą utlenioną
19:56:03 PO
polityk przy jakiejś zakrapianej imprezie proponuje oligarsze zbudowanie autostrady; oligarcha zleca swojej korporacji ekspertyzy i okazuje się, że koszt budowy 1 kilometra autostrady to około 5 mln zł. Dzięki relacjom z kolegą politykiem wygrywa przetarg i proponuje stawkę 6 mln zł za 1 km - 1 mln zł do kieszeni dla siebie.
19:56:32 PO
(no, może 700 tys dla siebie, 300 tys dla kolegi polityka)
19:56:50 PO
zmienia się ekipa rządowa...
19:59:26 PiS
I............
19:58:19 PO
budowy autostrad zostają wstrzymane, bo nagle okazuje się, że jedynymi podmiotami mającymi kapitał na budowę są polscy oligarchowie (źle) i odwieczni wrogowie Polski - Niemcy (jeszcze gorzej) albo komuniści (była PZPR, Rosjanie itp)
19:59:16 PO
nagle okazuje się, że autostrady MUSZĄ być zbudowane, ale niestety nowy polityk zdążył opluć wszystkich wokoło i z nikim nie napił się wódki - ani z oligarchami, ani z Niemcami, ani z Rosjanami
19:59:36 PO
tyle że autostrady MUSZĄ być szybko wybudowane
20:01:25 PiS
to uważasz,że lepiej było wcześniej
20:01:55 PiS
politykom nie należy wierzyć, ale dajmy PiS-owi szansę
20:02:11 PiS
bo chcą coś zmienić
20:01:38 PO
i dlatego z powodu braku bliższych, pozytywnych relacji z ludźmi biznesu (polskiego, niemieckiego, rosyjskiego, żydowskiego czy marsjańskiego - whatever...) w desperacji zapłacił 9 mln za 1 km autostrady - o 50% więcej, niż wcześniej bankowiec, o przepraszam, oligarcha, zgodził się wziąć za ten sam kilometr
20:03:05 PiS
tego nie da się wykorzenić,ale przynajmniej wprowadzić jakieś standardy,a nie kumpelsko-biznesową oligarcię
20:03:41 PO
jeżeli standardem jest to, że obaj zapłacimy z własnych kieszeni ileś MILIARDÓW więcej Kulczykowi, to ja wolę niższe stawki przy kumpelsko-biznesowej oligarchii....
20:04:29 PO
biznes od czasów kamienia łupanego to wymiana dóbr między ludźmi - i jeżeli Ci darzą się zaufaniem i sympatią, to z siebie nie zdzierają
20:07:58 PiS
ale tych kumpli, jak piszesz, mało obchodzą mali ludzie, tacy jak my. PiS choć trochę stara się myśleć i o nas, np. otworzyli zawody prawnicze dla młodych
20:07:27 PO
też słyszałem że otworzyli zawody prawnicze dla osób bez koneksji rodzinnych
20:08:57 PiS
wcześniej, żeby dostać się na aplikację adwokacką lub notarialną trzeba było znać posła (…) lub być córką prof. (…)
(…)
20:12:28 PiS
ale przynajmniej się starają coś zrobić dla nas maluczkich
20:11:59 PO
dobrymi chęciami pobrukowano już kilka miejsc
20:13:18 PiS
idź teraz do szpitala i spróbuj dać łapówkę-nie ma szans. Wcześniej nawet otwarcie podawali stawki
20:12:40 PO
ile razy byłeś ostatnio w szpitalu?
20:14:34 PiS
i dlatego strajkują. Oczywiście zgadzam się, że lekarze, po ciężkich studiach, zarabiają śmieszne pieniądze
(…)
20:18:08 PiS
nie zgodzimy się jednak,ale cieszę się,że mogę się z Tobą posprzeczać,podyskutować
20:18:41 PiS
szanuję Twoje poglądy
i dużo masz racji
20:18:58 PiS
ale mam nadzieję, że i ja mam jej trochę
20:17:50 PO
wiem że politycznie stoimy po przeciwnych stronach barykady i też szanuję Twoje poglądy bo powstały ze szlachetnych pobudek
20:19:40 PiS
z tamtej strony PO-owiec,z tej PiS-owiec
20:19:56 PiS
razem POPiS
20:19:06 PO
ja też wierzę w POPiS
20:20:45 PiS
Ciężko będzie
(…)

1 komentarz:

  1. Pamiętam, jak mi opowiadałeś o tej waszej "rozmowie" z przemiłym Panem P. :)

    OdpowiedzUsuń